tisdag 22 maj 2018

Mallorca 2018 - Dag 3

Osäker om jag skulle cykla men jag litade på min Garmin som igår sa 16h återhämtning. Sagt och gjort så var jag i sadeln igen. Benen var ok trots ovanan, rumpan var också med, lite bredare än vanligt detta år dock. Utmanade början på bergen idag men vände innan det blev brant. Gasade på lite kända vägar, börjar iofs bli ont om okända.
Då passet efter 38 hyfsat hårda km var avklarat stod det 19h återhämtning, men jag velar lite i skrivande stund om detta inför imorrn.
I övrigt så har det varit mest ingenting på agendan förutom sol, värme, mat och dryck. Lite streamad basket på rummet och nu ser junior film. Idag skulle äldre junior ansluta på ön men Ryanair tyckte annorlunda och han är kvar i Rom. Att alla vägar bär till Rom har man ju hört, men att alla även skulle va enkelriktade visste jag inte. Nåväl han kanske dyker upp imorrn istället, vi hoppas på det.
Kedjan behöver lite smörj och kanske min ändalykt, men inte samma smörja tror jag är gångbart, har i ärlighetens namn inte prövat men logiken säger nej.
Inte så många tvåhjulingar på rull vad jag kan se hittils, mest spridda åkare här och där, mest där. Där jag ska bege mig strax är till en säng och fundera en stund på livet i Spanien så kanske nattens dröm inte handlar om lössnökörning med skoter såsom förra natten gjorde, men är man Norrbottning så är man, man kan va ok ändå. Ice bitte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar