måndag 21 maj 2018

Mallorca 2018 - Dag 2

Då var det dags då, ca 1.7 år sen sist jag rullade med cykeln på ön. Med tanke på att sista året inte varit helt lätt och kantad med en del problem ffa med extraslag och så var det kul att kunna vara här igen.
Lite grudträning med betoning på lite under vintern och våren har inte gjort nån toppform samt att trivselvikten med råge inte är där den borde va så har jag stor förbättringspotential.
Grenslade min gamla Spanska trotjänare vid 12 hugget och skulle bara rulla lätt i närområdet. Jag höll mig till planen och vägen mellan Palmanova och Santa Ponca blev det några vändor med nån avstickare. Skönt som satan och vädret var grymt. Timmen gick bra men sen blev det mört i benen, men jag skulle verkligen komma de 50km som jag hade i åtanke för dagen. Känslan i en urlakad kropp blev likvärdig med några monstersvängar här på ön för 4-5 år sedan och den var faktiskt skön på ett märkligt självplågarvis. Nu blir det vila i solstolen med 20 i solskyddsfaktor ingnuggad i fläsket.
Min Garmin sa 16h vila, mycket bättre än de 72 som jag för nån vecka sedan fick som utlåtande efter ett hårt pass på hela 26km, så det tar sig sa mordbrännaren. Röve smärtan är dock under kontroll, men även där är det välvadderat så nån fördel är det ändå.
Målet är en resa hit nästa år med de gamla gänget och med "old time" cykling bara för att det är så man njuter på en sadel. Ni som är utpekade vet vad jag menar. Hasta la vista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar