torsdag 29 september 2016

Mallorca 2016 (resa 2) - Dag 14

Jaha då har vi varit på ön ett 12: e dels år 2016. Absolut inget fel med det, skulle lätt kunna vara här mera för det känns nästan som man är hemmatam här numera. Idag så blev det ganska likt gårdagen. Öppnade tidigt med en timme tennis sen ljudbok vid poolen och cykling i typ 2h. Tog mig en tur söderut på en jättefin nyasfalterad väg ner till en fantastisk liten badstrand med grönt vatten och lyxbåtar i parti och minut, gissningsvis så tillhörde dom lyxvillorna och lyxbilarna ovanför. Tog några pulshöjare i nån stigning och lekte med nån cyklist på vägen hem, blåste om han och han försökte haka på men det vägrade jag, sen efter ett tag så släppte jag nästan ikapp han för att likt Thomas Wassbergs lek med Gunde Svan på en SM femmil för länge sedan lämna han för gott. Nästan klar för dagen i sista rondellen så behagade nån mallorcans pajas få åt nerven då jag kom med ett flow för att glida in bakom bilen, han panikbromsade och plötsligt stod en Peugeot mitt i vägen. Med skils som gjort både Janne Lundman och Travis Pastrana imponerade så blev det lätt bredställ för att sladda förbi nosen på bilen med bakspegeln oroväckande nära men utan att nudda bilen, men jag tror inte ett skohorn skulle ha rymts mellan oss, Spanjoren sket nog ner sig och jag kände mig rätt atletiskt. På kvällen prövade vi buffen för första gången, helt ok men lite dyr. Cykeln är numera packad och kläderna väntar samma öde, men det är alltid mycket lättare packa för hemresa, allt som finns på rummet ska ner i en väska, simple as that. Imorrn bär det hemöver och lämnar för denna gång. Over and out, 10-4 och slut i rutan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar