torsdag 5 maj 2016

Mallorca 2016 - Dag 6

CE och Erik skulle kustremsan och vi skulle sammanstråla uppe på fiket i Gallilea. Hade inga planer på följa med dom så jag körde kortare själv och anslöt.  Det visade sig att gänget med Röding också kom dit. Tyvärr så mådde jag så illa och kände mig som en urvriden bäver efter att ha cyklat dit så det blev inge Tapas som jag sett fram emot i 50 veckor men va fan gör man, inte ens det fick man njuta av, bittert. Så det var bara rulla hemöver tillsammans med de övriga. Har förresten åter igen konstaterat att jag inte gillar att cykla egentligen. Släppte lucka till de övriga och knäppte på ljudboken istället, klart mycket bättre än att tugga styrlinda längst bak i klungan, osocialt ja kanske, men att cykla ifrån varandra är också osocialt om man tänker efter. Funderade ett slag om jag skulle cykla utan ljudbok och svaret blev Hell No!! Sitta i timmar med vidbrus i öronen och tänka sina inre konpiratoriska tankar lockar inte alls längre, jag har numera högre krav på att fylla dygnets timmar med.
Imorrn skulle de övriga till Petra för en fika, jag passar, det blir typ 17 mil... Hell No!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar