tisdag 3 maj 2016

Mallorca 2016 - Dag 4

Tog den spanska tjuren vid hornen och gav mig iväg bergsrundan igen. Klart mycket varmare idag men lika blåsigt. Sällskapet igen var poliserna i örat. Tänkte gasa fortare än i förrgår men det resulterade i högre puls och långsammare fart.
Kom ikapp en kändis a.k.a rastamannen, en cykelguide vi sett i alla år vi varit här. Tog följe på hans gäng från Esporles. I Nygrensbacken (col de Tords) så blåste jag om dom, måste dock erkänna att dom tog pinkpaus. Trött som fan i kroppen efter rundan men glädjande nog så smärtar ljumskarna mycket mindre än på väldigt länge, all stretching på höftböjarna har gett verkan, skönt.
Idag dök även Christian upp på hotellet så jag hjälpte han mentalt skruva ihop cykeln. Hälsade på alla läkarna igår också i rum 418. Alla utom Röding okända för mig. Dom skulle sammanstråla med Kent på onsdagen för Soller Deia runda Jag vilar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar