måndag 9 maj 2016

Mallorca 2016 - Dag 10

Trött som en igelkott i vinterdvala vaknade jag efter 11h sömn, kände mig tröttare än då jag lade mig. Promenad i sköna men mulna vädret längst stradpromenaden med frugan.
Grenslade cykeln för ett eftermiddags  rullpass mellan Palmanova och Santa Ponca. Då jag nästan var färdig så blev jag omblåst av en kille i nybynsik kläder slipstreemandes bakom en lastbil. Efter nån sekunds funderande vem galningen kunde va så kom jag på att det var den vältränade skidvirutuosen Viktor Brännmark. Spurtade ikapp och växlande lite ord med ynglingen innan jag avvek till hotellet.
Fick mäkta med 900w för att komma ikapp men det gick.
Imorrn fikarunda för del av boysen, blir väl max attack för mig för att ligga på rulle, vi får se om det alls går.
De som cyklade till Petra 17 mil idag ska ta sig an 17 mil Sa Calobra imorrn. Har jag verkligen gjort sånna prestationer för ett par år sedan låter väldigt orimligt numera. Har säkert drömt bra, det är den logiska förklaringen.

Bifogar en bild på typisk spansk precisionsparkering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar