tisdag 16 februari 2016

Oulo

Helgen som varit tillbringades i en tennishall i Uleåborg. Snöfattigt trotts att det ligger på samma breddgrad som Piteå, men det är bedömt ca 1 dm snö där enbart, och inte en fliga kom där fastän hemmavid som vräkte det ner.
Spelade själv min bästa tennismatch någonsin, men förlorade ändå, Jonas gick till semifinal i A-klassen. Allmänt trevligt och kul fastän det var i finland. Konstigt att gemene man är så kass på engelska, det är inte som i spanien och italien att tv-programmen dubbas, utan det är ju som i sverige att det enbart textas. Han jag spelade mot kunde inte ens räkna på engelska, helt sanslöst.
Cyklingen går si så där, men jag har faktiskt krossat spargrisen och köpt dubbdäck på Fatbiken, nu ska jag bara invänta finvädret på -2 grader innan jag ger mig ut i friska luften. Snart så, men det konkurrerar med skoterkörning så det blir nog inte så överdrivet många gånger gissar jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar