torsdag 14 maj 2015

Mallorca 2015 - dag 12

Ja då var jag själv då i sadeln sista dagen för imorrn åker även vi hemöver.
Skjutsade Joakim Oskar och Christian till flyget i morsen och morgontrött som jag alltjämt är så tog jag en förmiddagsvila. På eftermiddagen hade jag samlat kraft och svidade om till cykelstassen. Planen var att ta nytt rekord på bergsrundan och hinna hem innan ljudboken var till ända. Det gick sisådär, i mitten på Gallileabacken så tog den enorma hettan ut sin rätt. Jag låg nästan en kvart före min bästa tid där men då det är 39-40 grader varmt i skuggan mot bergssidorna då är det jobbigt. Fick slå av på takten för jag blev rent illamående. Då jag hade släpat mig till Esporles var vattnet slut och jag stannade och köpte en 1,5 liters vatten som jag i det närmaste svepte.
Det var så varmt så jag var snurrig i skallen.
Tog mig hem men inte var det nått rekord och den superba ljudboken tog slut på nygrensbacken. Men play på nr 8 i serien höll mig sällskap till slutet. Dett var det varmaste jag upplevt i sadeln.
Typ enbart 50 mil blev summan iår. Inte en enda plattrunda dock så alla rundor var rejält jobbiga. Men planen innan resan var ju att skippa cykeln så detta vart ju bättre än noll mil.
Var så varm efter cyklingen så det blev bad idag också, två dopp på samma semester åsså kallar ni mig badkruka.
Flyg hem imorrn för resten familjen och mig. +3 kommer välkomna oss.
Hola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar