onsdag 10 september 2014

Gasat lite

Medans en liten form uppstått så gasade jag några segment senaste dagarna. Ett var broarna runt där Jag med hjälp av Per ville kolla om det gick på två att köra fortare än en vild klunga som körde KM för ett par veckor sedan. Å det gick, det var inte lätt men det var tungt, jag kände mig starkare än förväntat och vi hade i princip samma effekt dessutom ,det brukar skilja 30w normalt sett men då på linjecyklarna där har vi olika mätare, nu på TT så har båda PowerTap.
Nu börjar väl höstvädret infinna sig mer och mer så det blir väl till att plocka fram CX:n och gasa lite skog och fota lite i den klara fina luften. Kanske nått KOM till att försöka sig på innan vintern faller, dock inte Storkanis långa, den klarar jag inte ens med en trimmad moped trots att jag för första gången någonsin blivit kallad "bergsget" nyss av Andreas. Tack Andreas men bergsget och typ 94kg rimmar inte i samma mening :-)

2 kommentarer:

  1. Andreas är inte helt fel ute ändå, läste på lite om bergsgetter och vikten kan ligga på allt mellan 40-140 kg,
    så 90 kg låter som mitt i prick tycker jag.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mountain_goat#mediaviewer/File:Mountain_Goat_USFWS.jpg
    /Fredrik

    SvaraRadera
  2. Ja jäklars, ni har ju rätt. Stämmer ju mycket bättre än vad jag oftast har fått kallas
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Myskoxe
    300-400kg är jag ju inte nära (än)
    Men dåså, jag laddar för SaCallobra på sub 30 då

    SvaraRadera