fredag 19 september 2014

Då var man så där kass igen

Tennishelg i Ö-vik, tog med löparskorna. Löppasset idag fick gå mot Veckefjärdens golfbana så man hade nått att se fram emot. Det var 3km dit och sedemera 3km hem. Efter 2km var jag så erbarmligt slut så barren i dikeskanten sögs fast i mina näsborrar då jag flåsandades som en brunstig valross, hade svårt att ens hålla 6 min tempo. Men då gammelkroppen som tydligen är lika svårstartad som ett ånglok i Sibirien blivit varm på riktigt då höll jag 5 min tempo utan att förta mig. Men flowet stördes av en cyklist jag mötte, eller rättare sagt han mötte kanten på en gångräcke med styret så det blev luftfärd ala Mazze, men likt Per med ninjarullning på grus så det blev utan skador på kropp, men den gamla MTB:n blev sned på riktigt. Jag hjälpte stackarn ett tag bara för att se att han inte slog i nån vital del allvarligt, men efter ett par minuter så förstod jag att knäna hade klarat sig bra :-)
Lufsade vidare och insåg igen att så här förbenat kass får man inte va, löpträning minst 2 ggr i veckan skall genomföras, även under sommaren, jag vill aldrig känna mig så här dålig igen, nånsin, fy fanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar