fredag 29 augusti 2014

Stenkoll på läget

Gnuggade spåkulan och grenslade en lämplig cykel från garagets mångfald. Funderade en liten strax och en stund och gav mig iväg. Det fick bli den gamla våruppstartsklasskern Vistträsk t.o.r, körde på så där sweetspot eller va de lärde kallar det som inte är jobbig fastän det ibland är det, eller inte. Då jag vevat igång lårbenshalsarna och kommit upp i arbetstemperatur så kändes det som om jag siktade på 240w för resan. Ja vad säger man dryga timmen senare då man utan att kika längst bak i facit (Garminsida nr3) att spågubben hade ganska rätt i sin kvalificerade gissning. 239w blev slutsiffran, man känner sig allt för väl nuförtiden, ingen risk bli överraskad liksom. Varvade ner och gled en stund medans Thomas Bolme oförtrutet smekte sina ord i örat från boken Dandy. Nu dusch, en slurk vatten och sen bänkning framför US open

2 kommentarer:

  1. Stefan, det är väl ändå inte fredag idag...
    /FR

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt, dock inget jag valde, tror bloggsidan hade nog ett eget liv där. Men det kanske innebär att jag tar vilodag imorrn då?! :-)

    SvaraRadera