tisdag 5 augusti 2014

Funderat ett slag

Har insett det som jag redan underförstått redan förstått. Att tävla eller inte tävla, det blir inte tävla. Jag har för lite tid för att träna för att hinna med er andra och varför skall jag då ta mig tid för att åka motionslopp (eller tävlingar) för att betala x antal 100 lappar för att sen bli avhängd och cykla själv? Låter ju bara korkat. Hade jag haft möjlighet att hänga med klungan och kanske en mikroskopisk chans att placera mig ok, men nos på topp placering så då hade det varit en annan femma. Men att tampas med de som inte gör annat än cyklar och bombar 10-15 mil var och varannan dag samtidigt som jag normalt sett hinner med en timme här och en timme där om jag planerar väl, det går ju bara inte. Jag har ju även sen VR 2012 fokuserat enbart på cykling, men jag ska tänka om, löpningen skall jag ta upp igen och nu blir det träning enbart för att må bra och hålla formen, och sen skall jag försöka slå mig själv, med allt från rundor på tid och effektmål, så får det bli.
Läste resultatlistan på Eliasjakten, inte för att jag någonsin ska va med, men en i mitt tycke bra tränad är 55 minuter efter segraren, vad ger det liksom, 55 minuter, vinnaren hinner ju ge seger intervju och cykla hela vägen hem och duscha å äta middag innan. Nä det var bättre förr då alla hade det lite som hobby nivå, nu har det blivit så blodigt seriöst så man tappar hakan då man funderar ett slag.
Senaste åren har jag sporadiskt varit på gemensamma träningar, mycket för lite gemenskap och för att sporra varandra och det har passat och jag har haft tid. Nu har jag inte längre tid och får planera flera veckor innan för att kunna hitta luckor. Visst har jag nån timme över här och där men inga timmar där det är någon att cykla med. I år har jag inte varit med på en enda gemensam träning, förra året var det otroligt lite och då vart det väl 6-8 st träningar, nu är det NOLL, zipp, nada, noll. Ingen Långträsk cykling med mat, ingen Storforsen ingen onsdagscykling inget lagtempo som ifjol, inget inget inget, trist att skriva men sanningen är hård.
Så summa av dessa tankar, jag hoppas kunna träna på och cykla så mycket det går, men jag gör det mot mig själv och med mig själv. Vill nån haka på så gärna det, men jag har ingen möjlighet planera nått i förväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar