söndag 8 juni 2014

Rödbergsloppet 2014

Tillslut så stod man då på startlinjen till ett motionslopp, det var grymt länge sen sist, flera år sen. Men dagen på cykeln började inte där, den började på jobbet i Luleå. Grymt trött efter nattjobb så äntrade jag min svarta och rullade mot Boden, det sprudlade kanske inte energi från huvudet. Lite allmänt cykelsnack med en massa roliga kombattanter och anmälan till själva loppet, nr 8 var jag det. Loppet såg ut att bli en fin tillställning, men regnet det kom tyvärr. Farten blev grymt ryckig och jag fick ha hög puls många gånger och länge dessutom, släppte i Selet backarna båda varven (jag jag körde båda varven av bara farten), men jagade som en fisk i dess rätta element, nedförsbackarna, ikapp klungan, jag släppte väl inte så där våldsamt långt men nog blev det x antal meter att jobba ikapp, men där gjorde mina +90 kilo mer nytta. Loppet vanns igen av urstarke Johan Boldrup och en extra guldstjärna till Per som verkade vara villig offra ena handen för att bistå den gode Johan. För egen del är jag flera gånger mer än nöjd, jag var helt inställd på ett varv och släppa klungan väldigt snart, men jag både höll klungan och kunde pressa mig själv trots den höga milbelastningen senaste tiden, kanoners helt enkelt.
Då avslutningsbacken kom så var jag nöjdare än nöjd och hade inga mål med nån placering så jag slog följe med startfältets andre bergsget Per, som gjort ett hästjobb idag, vi snackade oss hela vägen upp, hade en kort fundering på att gå sista biten till och med. Resultat här
Efter loppet återigen en massa cykelsnack och Sävast goda fikabord. Jag fick låna lite kläder av Per innan jag rullade hemöver. Många frös då dom cyklade i regnet och bytte kläder efteråt, kanske enda fördelen med underhudsfett, jag frös inte alls.
Ljudboken i örat och lagom fart hem till byn för att summera 166 km i träningsdagboken, jag summerar 58,8 mil denna vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar