måndag 2 juni 2014

Morgonrond

Hade jour i hemmet igen därav att jag inte kan åka så långt bort. Nu har jag dock hittat den optimala rundan, 15,9 km och högst ca 7 minuter hemifrån, helt perfekt. Kom på idag också att det här med varv på varv är ju egentligen suveränt, den kraftiga vinden som plågade mig, plågades man ju bara korta stunder, motvind, sidvind, medvind, sidvind, motvind. Då blir det hela mer överkomligt istället för att stångas som en tok u 5 mil i sträck med orkan på näsan. Ny ljudbok, Kinesen av Henning Mankell, det verkar bli en knivig historia. La ett nytt segment på Strava kallad "jour rundan" men jag gissar med ett halvt öga att ingen kommer utmana mig om detta KOM.
Polisen var ute med alkometern och blåste folk, bra som satiken, mera sånt. Dom hälsade så glatt på mig då jag passerade kontrollen bedömt 6 ggr innan dom förmodligen hade två alternativ, antingen spärra in dåren i röda kläder som verkade va totalt förvirrad och utom sina sinnen, eller flytta utandningsproven nån annan stans. Jag tror dom tog lunch som ett tredje och bästa alternativ.
Rekordmilen imorrn, jag hade verkligen tänkt dyka upp, ja inte som deltagare för den tiden verkar all, då motionsklassen är borta och anmälan skall ske minst 2 dagar innan. Visst jag kan förstå en liten uns av tanke bakom det, men jag trodde högsta prio var deltagarantal. Jag kan omöjligt anmäla mig 2 dagar innan, jag vet knappt 2h innan om det funkar liksom. Så tyvärr tyvärr så verkar den sagan vara slut, jag får ta mig ett testlopp på samma plats på egen hand istället, men imorrn som åskådare och se Kent förhoppningsvis göra ett bra genrep inför nästa veckas fullskaliga försök sub 15, hoppas hoppas det går, jag är fullt övertygad om att den fysiska formen finns, nu är det bara skallen spökena sitter i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar