torsdag 22 maj 2014

Omkörningsfilen

Tog en extra powernapp efter nattpasset på jobbet, så jag drog iväg från Luleå vid 10 hugget. I Kallviken så gled jag om nån snubbe på tempocykel i Team Norrbotten utstyrsel, har ingen aning om vem det var, jag hälsade med en vink och fortsatte i min takt.
Hade klätt mig för 12+ då det just var 12+ vid början av hemfärden, tog av mig handskar efter 2 mil då det började hetta lite, så då plockade jag av handskarna. Sen vid Klöverträsk så svettades jag floder, det droppade oavbrutet från näsan, svett alltså, jo inte inifrån näsan, utan från typ pannan, ja what ever. Funderade ett slag på om det var för att jag var outvilad. Då jag klev in genom dörren hemma och gluttade på termometern så insåg jag snabbt att benvärmare, armvärmare, tjockjacka, yllesockar, tåvärmare inte är lämpligt i +26 grader. Jäkla Luleå att va ett kallhål, och orutin att inte kolla tempen på garmin. Nåväl nu är halva veckan klar, bara hälften kvar då, ont i ädeldelen har jag också, benen svarar dock bra, men jag tar ju inte i nått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar