söndag 18 maj 2014

Mallorca 2014 - Summering

Frukosten i morse var superb, svenskt är ändå svenskt, mums mums.
Kom hem till ett strålande försommarväder, nice. Trött i ögat då man äntligen fick slappna av i egen säng gjorde att en middagsvila inte satt helt fel.
Mallorca 2014 då, ja det blev helt ok, bättre än vad jag trodde med tanke på min träningsbakgrund 2014. Jag hade noll förhoppningar men slog mitt 10 minuters effektrekord med 6w, i samma backe där 2013 rekordet slogs.
Milen blev inte så många som vanligt, har inte räknat exakt, men blev det 80 så är jag nöjd, däremot så blev intensiteten betydligt högre. Antalet tidsbackar blev inte många, inget Randa, inget Sant Salvador, inget Sa Calobra inget Lluc (bensinmacken), körde Soller men provade inte ens ta i, körde häxbacken men cruisade bara upp, det enda som jag tog tid på var Tords Nygrens backen, men motvinden var för hög för tidrekord, men som sagt effektrekord blev det. Jag får spara alla backarna till 2015, vi hoppas alltså på en resa nästa år också
Vädret har varit superbt, inte en sekund med vindväst eller armvärmare, och antalet regndroppar räknade jag till 2st.
Så hemmavid så ser man ut som en tvättbjörn med rudolfs näsa i ansiktet, tack Oakley för det. Cyeklbrännan är också påtaglig, alltså allt som vanligt.
Nu går vi tillbaka till normalrutin, det är som skönt va hemma bland alla sina prylar och sitt eget hem ändå. Nu skall jag hoppas få till lite cykling i närtid också, jag hoppas på starta med en pendling till jobbet imorrn, vi får se om det lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar