onsdag 7 maj 2014

Mallorca 2014 Dag 9 - Upp och ner

Steg upp innan jag vaknade, nått morgonpiggt snille tyckte vi skulle starta dagens tur mitt i natten, så det var bara att grensla tvåhjulingen vid 08.30. På agendan var Gallilea backen full fart för de två hingstarna i läkarrock, själv så tog jag det med ett musikinstrument och softade på mediokra 290w, och blev en halv evighet efter ettan och tvåan upp, Röding var tydligen först även denna gång. Duktigt för att va otränad den där ädelfisken

King of the road
Sen Es Grau, ner till Port Valdemossa för en lunch (jag avstod i vanlig ordning denna resa), och det blev mer än lunch, lite maltdryck och "hostmedicin" bjöds det på förutom Paellan. Sen efter det stoppet tog vi kosan mot Valdemossa där det inhandlades godis för de hungriga stackarna som nyss åt.

Lika fascinerande varje år, att nån verkligen bor där nere i avgrunden

Summer of 69

Skål ta me fan
Gas i botten i nedförslutet och via Esporles/Bygrensbacken och hemåt. Alla siffror ala Mazze style blev
Sträcka: 95km
Tid, 4h 10min
Höjdmeter: 1900m
TSS. 300
Energi: Banan och en cola (och en mängd bukfett)
Toppfart: 75 km/h
Maxpuls: 92%
Maxefekt: 1198w
Snitteffekt: 190w isch

Glasklart
Resten av dagen vart tennisåskådare, handling, jordgubbsätning, shopping, mat och godnatt.

Ahlgrens bilar?

Pizza Hut



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar