torsdag 15 maj 2014

Mallorca 2014 Dag 17 - Färdig

Fredriks bror Jonas äntrade för första gången racercykel, ja han är inte helt otränad för det visade sig att han i princip sprungit lika många mil ifjol som jag cyklade, men det kanske säger mer om mig (slappot) än om honom. Så Jonas hade god fart i backarna, klart över vad jag trodde i vart fall.
En liten kulle i ett vackert landskap
Nåväl, en akademisk kvart försent mot utsatt tid gled vi iväg, det var nån som skulle lätta sin kropp ytterligare på hemligt ställe och det var inte Sigrid men vi kan säga att han är aningens lik Beppe i skägget. Det var även en annan i ledartröja som tänkte muta sina motståndare och gled iväg runt hörnet och tog ut pengar ur väggen. Men inte mig emot, jag är nog morgontrött som det är, alla extra minuter att vakna är välkommet.
Turen för dagen var korta bergsrundan, Beppe skulle gasa Gallileabacken, jag tog mig an hjälpryttarrollenmedbredrygg så Jonas fick en fin rulle att gå på. Jag gasade på lite på slutet så han släppte, men tror jag mest berodde på att han blev häpen av att Barbapappa kunde öka farten så pass fort.

Ja la mig först enbart för att ta bilden
Fika i Esporles, faktiskt första gången för denna resa som vi kom oss dit, dock så tycker jag det här fikandet har mattats ut för egen del, jag behöver inget energitillskott har inget riktigt sug heller, samtidigt som den eskalerat för övriga, bilden nedan får tala sitt eget språk. Få se om det ger lite mindre utslag i Uppsala då jag ändrar vågen hemmavid och att siffrorna är något lägre, i wish!

Sportdryck?
Bröderna Riströms fick posera dels i sadeln och dels vid hotellet för att föreviga den historiska händelsen, vem vet den kommer kanske inte igen. Värt att notera är storleken på benmusklerna och speciellt vaderna, blev grabbarna stöpta i fel form i unga år?!

Cyklistvader på löparen och löparvader på cyklisten, märkligt! Men samma "tatuering" på båda :-)

Bröderna brothers
Eftermiddagen blev poolen med familjen och därefter middag. Lille John gjorde stora framsteg i vattnet, han lärde sig med cyklop dyka under vattnet, för några dagar sedan så började han göra sjunkbomben från poolkanten, kul kul.
Imorrn blir det sista cyklingen tillsammans så det får bli nått kul, eller nått hårt eller kanske långt. Beppe får bestämma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar