tisdag 18 mars 2014

Prästens lilla kråka

...skulle ut och åka, ingen hade hon som körde.
Än slank hon hit, än slank hon dit, än slank hon ner i diket.

Mitt andra pass sedan OS (jo jag vet det är tragiskt lite, men vad gör man) blev inte som jag tänkte mig. Efter uppvärmning och ett par minuters "ta i" så blev jag så snopen så jag funderade om armageddon var i antågande. Plötsligt brakade h-vetet lös och hela cykeln började wobbla som besatt och två sekunder senare så har ryggmärgen klickat ut högerfoten och räddat mig från att bryta nyckelbenet i garaget. Det blev mer en halvvurpa och en förskräckt gubb suck. Insåg direkt att det inte var dags att träna idag heller, så jag avbröt direkt, ställde cykeln mot arbetsbänken och funderade när vi skulle ses igen. Vete skam hur den hade hoppat ur trainern, men jag tänkte inte lägga nog stor tid på brottsplatsutredning, det blev som det blev helt enkelt.

Roligt besked idag var att syster yster bokat resa till mallis och sammanstrålar under tiden vi befinner oss på ön. 10 dagar i solen med familjen tennis, kul kul.

1 kommentar: