lördag 8 mars 2014

Andra tankar

Man får som ett annat perspektiv på saker och ting, tankarna är splittrade och känslorna är underliga. Dagarna som tycks flyga för bi i racer fart känns ändå gå i slowmotion. Vardagen har sina normala åtaganden samtidigt som många nya måsten har tillkommit, saker som man inte hade hoppats på skulle hände i närtid har nu hänt. En tomhetskänsla har infunnit sig som ord inte exakt kan beskriva och hjärnan söker minnesbilder till men som förmodligen inte finns. Ett emotionellt vakum beskriver sinnesstämningen som har infunnit sig för tillfället. Det sägs att tiden läker alla sår, men jag vill inte det skall läka, i vart fall inte så att minnena flagnar, jag vill minnas och jag minns med glädje våra 44 år tillsammans. Tack mor du har en stor del att jag är jag, och det bär jag med stolthet.

1 kommentar:

  1. Jag känner med dig. Det sägs också att man aldrig glömmer (vilket man nog inte heller vill), men med tiden brukar man hitta sätt att hantera smärtan och saknaden, även om det tar tid innan man är där.

    SvaraRadera