måndag 3 februari 2014

Effekt hunger

Istället för att bli besviken på effekten på 20 minuters intervallerna så fick jag läge att satsa på en 6*4min istället. Förhoppningarna att korta intervaller skulle gå bättre än långa slog in, slog "vinter säsongs" rekord på dessa med hela 5w, och det kändes bra. Effekten är inget att hissa upp i talltopparna så de behåller jag för mig själv, men lovar återkomma med siffror så fort dom blir acceptabla. Har ingen aning om varför senaste tiden varit värsta kräftgången, men under dagens pass så var jag groteskt hungrig och fick faktiskt dra i mig en gel, vilket jag i princip aldrig gör, speciellt inte på mina normal pass som oftast är under timmen långa. Svårt att tänka mig att det varit energibrist som gjort effekten låg, för vågen säger annorlunda. Jaja, bara det går över så blir jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar