måndag 6 januari 2014

Applause applause


Så var då 2014 cyklingen inledd, jag fick inte kalla det träning, för enligt Micke så tränar man bara om man ska tävla, annars cyklar man, så idag har jag cyklat trainer i garaget.
Jag inledde 2014 med 2*20min helt enligt coach Mattias, jobbigt var det och jag var på väg att ge upp då jag ansåg mig ta mig vatten över huvudet i starteffekt, men helt plötsligt så lossnade det och det kändes lättare mitt i andra tjugan. Jag hoppas att det är tjolahoppsangrundträningen fram till nu som gett uthålligheten och de multipelt fler kapillärerna som jag troligtvis skaffad mig i påkarna hjälper mig på traven nu då det kommer gå lite hårdare i sadeln fortsättningsvis. Skål ta me fan


Kolla hela videon, snabbtänkt kille den där violinisten, in your face liksom

5 kommentarer:

  1. Härligt, men håll inte på och mörka effektsiffrorna :). Det tar väl lite tid för oss gubbar att komma igån. Tycker mig ha märkt samma sak.Kroppen verkar ta lite tid att komma igång.

    SvaraRadera
  2. Mörka och mörka, ska först hitta några siffror som överensstämmer med den upplevda ansträngningen, då jag bläddrar just nu i min Garmin så ser jag bara siffror som överensstämmer mer mot min IQ (öppet för egna tolkningar)

    SvaraRadera
  3. Men du hittar tresiffrigt i alla fall då, eller?

    SvaraRadera
  4. Jo fan, dock bara med inledningssiffra 2, jag upplevde minst en 4:a

    SvaraRadera
  5. Haha! Blev typ mer applåder då han härmade ringsignalen ;)

    SvaraRadera