torsdag 17 oktober 2013

Sa du sten?

Min son Jonas favorit uttryck, sa du sten? Jag såg en hel del stenar idag, på alla möjliga märkliga platser, både stora och små. En jättestor finns på bild längre ner.


Ingen snö, inte i glesbygden i vart fall, på morgonen i Luleå så låg det ett täcke av det vita guldet, men som skönt var så fanns inte en flinga i Norrbottens pärla.
Upp på min Scott CX som fått slita ont i terränglådan senaste tiden och gjort det med bravur. Den bara går och går, minimalt med service har jag gett den men den knorrar likafullt inte. Shimano 105 komponenterna (ja förutom då vänster vevarmen som är Dura-Ace) har inte missat en gång, inte en växelmiss och inte ett kedjeskrap eller hopp och då ska gudarna veta att det varit ett par riktigt knaggliga turer bland stock och sen, nästan så att plomberna i tänderna skakat ur. Egentligen behöver man bara 105, jagar man ett par gram så får man gå på dyrare prylar, men ser man till funktion vete fanken.
Nåväl, turen var lite blandgodis idag, med en del avstickare bara en liten bit från den utstakade leden, det är dessa som ser ut som så blindtarmar på kartan. Meningen med dessa är att markera med ett litet sidoskutt just exakt vart vissa stigar börjar. Vädret var grymt, ett par minus men jag frös inte en sekund, skönt helt enkelt.
Angående loppet till sommaren så börjar det falla på plats mer och mer, just nu har jag fasligt svårt att sålla bland alla stigar, jag vill få mer så mycket men samtidigt göra det så pass utmanande på vissa ställen och så pass lätt på andra så alla typer av åkare stora som små, motionärer som "elit" ska känna att banan är trevlig. Just nu kan jag med lätthet få ihop 20mil, men ska försöka behärska mig till ca 90km. Tänkte mig ut imorrn också och reka vidare.
Till helgen kan jag få sällskap med Håkan Hjort, vet inte riktigt vad han tänkt sig, Håkan är ju så mycket snabbare i skogen än mig. Vi får se vad det blir, gissningsvis på söndag har jag tid, personligen har jag ju mer tid på veckodagar. Kanske ett par intervaller uppför backen till TV-masten, med lite rek av skogsvägar i det området?! Jag har en väg som jag skulle vilja testa snart, och den går från Bodenvägen innan Brännbergskorsningen och mynnar ut ovanför Klöverträsk. Någon fler som vill haka på?

Härligt på riktigt

Såg ut som en lajv-plats, en massa fotspår och nött terräng mitt i ingenstans, märkligt

Ett par jaktkojor

Ser ut som på sommarn

Sa du sten?

En Tomte och en stuga till

Stockholms stubbar

Har herr Viktor Brännmark varit här och kladdat i urskogen på nått löppass?

Å vad jag blir less då jag ser sånt här, stolpskott som Leif Ögren (bäruppköparen) som köpt upp Nyfors och låter Älvsbyns enda utomhusbad förfalla. Att dessutom han har låst och bommat igen Älvsbyns enda grustennisbana så den förfaller också gör mig än mer irriterad. Fy för idioter

Lunch, gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar