tisdag 15 oktober 2013

Hiawatha

Det vart ett letande efter stigar som inte finns (längre), en del är bara oanvända men borde finnas, och en del finns men är saboterade av skogsmaskiner.



Anledningen till detta crossande med CX är ett par syften med. Grymt kul lalla runt i skogen så här på höstkvisten och leta och då har även ett frö börjat gro i mig att anordna en helt ny sorts "tävling" till sommaren. Just nu är det i planerings stadiet då jag letar lämpliga vägar/stigar/backar/stenskravel/singeltrack osv osv
Loppet kommer bli lite av en överraskning för deltagarna, sträckan kommer bli emellan 7-10mil och kommer passa bäst för MTB, det kommer gå att använda CX men då får man nog gå på ett par ställen, sen är kravet en Garmin typ 800/810 eller 500/510.
I stora drag så kommer det gå till så att man kommer till starten och får banan inlagd i sin garmin och då har man en stund på sig att reka den i sin enhet om man vill. Gemensam start och bara ge järnet, det kommer inte va flaggvakter osv utan det blir egen uppsikt vid vägövergångar och korsningar. Följa rutten och först i mål, ja han var snabbast.
Hur låter detta för er läsare, nått som vore intressant? När (mellan tummen och pekfingret) tycker ni det skulle passa. Jag har tänkt mitt i sommaren då det ändå inte är några andra lopp att ta hänsyn till, och dels som en genomkörare för de som tänkt köra Cykelvasan

Några bilder från dagens rek.

Test så att det funkar för båda prylarna

Här fanns det tydligen en stig

Nån som vet vart?

En jaktkoja

Nån som vet vart?

6 kommentarer:

  1. Låter roligt, jag kommer ! /Jimmy Engström

    SvaraRadera
  2. Skoj! Hänger med såklart om tiden finns.

    SvaraRadera
  3. Skojar du! Jag hittar knappt hem, aldrig i livet ;-)

    SvaraRadera
  4. Bra idé...men då kan inte jag för någon Garmin har jag inte, tyvärr!
    Ser på din strava att du nästan var upp till min "yttre gräns" (Björkberg efter timmerleden)som jag kör på mina mtb turer från Harads :-)
    /Håkan

    SvaraRadera
  5. Mazze: Klart du ska va med, nog borde du hitta en liten linje på din Garmin
    Håkan: Ett bra läge att skaffa en pryl till helt enkelt. Eller så hakar du på lämplig cyklist och samåker, men känner jag dig rätt så vill du gärna va först, och då kärvar det ihop sig om du inte vet vart du ska...

    SvaraRadera
  6. Ja, nya prylar har man väl inget emot :-)
    Vi får se hur det blir med Garmin.
    Ja visst vill man vara först men om Jimmy Engström och de andra storfräsarna kommer så har jag inte mycket att sätta emot...
    /Håkan

    SvaraRadera