tisdag 17 september 2013

Thomas Åberg look a like

Lämnade bilen på Volvo verkstad för rep av krockskada som hände i somras då en halvblind kvinna körde rakt i sidan på våran V50 på en parkering.
Hade med mig cykeln på taket för att ta mig till jobbet enklast. Tänkte på Tomas Åbergs pendlingar som gjort han så snabb, kort uppvärmning och sen gas i botten till jobbet med en sträcka på kring 8km. Nu var det 10km till mitt jobb från traktorverkstaden, men satsiken vad det brände fint i lårfläsket, men ändå inte tröttsamt på ett slitsamt sätt. Körde som en galning genom Luleå och tror gångtrafikanterna nästan blåste av trottoarerna. Många cyklister blåste jag om i typ 50 km/h emellanåt, kul skit det här vill jag göra oftare. Men med 6 mil till jobbet på en oplogad vinterväg halva året så är det inte så läge för några sånna utsvävningar, och flytta närmare jobbet kommer inte på tal. Men nog är det grymt lämpligt att ha just 10km till kneget, lyllo er som kan ligga och borra järnet varje jobbmorgon så det sprutar syra ur öronen. Fullt ös medvetslös liksom, det ger satan detta...Måns recept för snabbhet, jag är helt övertygad.
Vid eventuella klagomål på nån cykelgalning som terroriserade flanörer under tisdagsmorgonen så skyller jag allt på Thomas...

2 kommentarer:

  1. Cykelpendling is The Shit...
    Tänk bara på Johan F och Röding i vinter som pendlar 4 mil om dagen
    /FR

    SvaraRadera
  2. Å Röding som ALDRIG tränar :)
    Han är som Kenyanerna i långdistans, dom tränar ju aldrig heller, men springer till skolan 2mil

    SvaraRadera