onsdag 11 september 2013

Plågade en yngling

Skidåkarkille (Zacke) som äter och tränar skidor, jobbar 50% på sportringen i Älvsbyn hade jag lurat med mig på dagens cykelpass. 09.30 samling hos mig där jag informerade om att det var 1*40 + 1*20 tröskel som var dagens ansträngning. Jag fick en lite konstig blick med orden "så långa intervaller". Nåväl up and away med reglerna att han fick inte ligga exakt framför mig, för då tappar jag effekt, däremot bakom, vid sidan eller en bit framför (om han tyckte det gick för mesigt). Efter 3km kollade jag statusen på grabben och då knorrades det nått om "stum i benen". 42.01 blev tiden, jag drog hela vägen med 85% i snittpuls, Zacke följde hela rundan, bra kämpat, att ha bra motor är inte allt, saknar man mängd grenspecifikt så blir det jobbigt hursom. På vägen tillbaka gick det tydligen bättre ligga bakom, det var motvind.
Zacke tackade dock för sig efter 1*42, nån 1*20 såg han inte så sugen ut på, men han ville gärna vara med nån mer gång. Mycket trevlig grabb, snackade lite träning efter broarna och jag konstaterade att det är mycket träning i den tunna kroppen, 15-20h i veckan blir det tydligen. 90% i snackfart, stor skillnad motför mitt schema, men å andra sidan är det ju långt ifrån några 20h timmar där, typ 25% bara, därav att det är hard core i princip varje gång på sadeln.

Zacke och hans skidpolare Julius har ju cyklat en del i sina dar ändå, läs här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar