fredag 13 september 2013

Invald, vet dom vad dom gort?

Har slagit mig ett par gånger senaste passen, det är rätt otrångt på vägarna med cyklande dårar i dagsläget. Har alla lagt ner för 2013 eller är det svettningar på trainer som gäller?
Många hävdar att träningen är på ett minimum men jag anar ugglor i en gammal bottenfrusen mosse. För då det vankas MTB om ett par veckor då är alla taggade och kör skiten ur varandra likafullt. På tal om MTB så är det snart dags för Storkanisracet, i år med skillnaden att det blir inbjudan till alla cyklister som vill plåga sig i en tillsynes oändlig grusbacke, kika i eran mailbox eller glutta på nybyns sida på FB om ett par dagar.
Varför alla dessa uppförskörningar. Men jag har en liten räv bakom örat, nu då jag blev invald i tävlingskommiten i klubben så förstår dom inte var åt det lutar, för nu lutar det neröver, och om jag får som jag vill så blir det lite kuliga traningsrace, håll korpgluggarna öppna. Som med triss, plötsligt händer det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar