onsdag 25 september 2013

Här snackar vi service

Köpte ju en StagePower effektvev i vintras, såldes ju bara inom United States of USA så jag fick ta det via mellanhand (tack CE). Jag var en av de första som köpte och förmodligen garanterat först i Sverige. De hade lite issues i början och det tyckte även DCRainmaker i sin utomordentliga blogg/test. Jag och många fler har skickat in datafiler där det jämfört (som i mitt fall) mot PowerTap. Felen har inte varit stora, mer att vevarmen peakar effekt i början på varje intervall, men i övrigt så visar den klockrent lika. I sommar så kom det en firmware uppgradering och då vart alla lyriska över hur bra StagePower numera funkar. I mitt tycke ett klockrent köp, lätt, enkel, tillförlitlig och dessutom grymt prisvärd.
Per var inne på att köpa en sådan men gick på en Power2Max istället, han hade lite funderingar på om hur garantin funkade då man köpt den utanför US and A på lite "fel" sätt. Jag har också funderat i dom tankarna.

I mitten på sommaren så fick jag byta batteri, jag tror det var att jag tvättat lite oförsiktigt med högtryckarn, för det var lite fukt innanför batterilocket och att det kortslöt lite (min teori). Lät locket vara öppet i garaget så det fick bli helt torrt och allt var frid och fröjd, MEN likförbaskat så fick jag byta batteri igen inom 3 veckor (tack igen CE). Så om jag tänker lite på antalet timmar som den skall räcka så verkar det som om veven inte går i sleep mode. Har provat plocka batteriet efter nyttjande av cykeln och direkt sätta tillbaka det, då verkar det funka bra.

Frågade med lite "dumstrut" med ett mail till StagePower om det varit några problem med "drying out battery" och vi hade en kort mail konversation där dom ville veta lite mer.
Tjipp tjopp och 3 dagar senare så ligger det en ny effektmätare till mig på posten, här snackar vi service.
Dessutom verkar dom inte vilja ha tillbaka den "trasiga", i vart fall inte ännu, jag gissar att jag nog skall skicka in den, men jag har inte fått info hur och vart. Så den monterar jag på TT hojen om jag får behålla den, fungerar gör den ju, och lossa batteriet som tar 5sek efter varje körning med temporaketen skall jag väl idas, det blir ju bedömt väldigt få gånger utslaget på en sommar.

Så ni som funderar på en StagePower och har tankar dels om hur noga den visar och dels hur garantin funkar, så kan jag sammanfattningsvis säga, det är svårt att bli bättre en killarna på detta företaget. KÖP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar