fredag 9 augusti 2013

Sverige Norge Filand

Dagen var mestadels tennis, Berentskamp där Jonas representerar Sverige. Singelmatchen mot Norskt motstånd gick relativt smärtfritt och vanns komfortabelt med 6-2 6-2 efter ett nästan felfritt spel. Dubbel förlorades dock knappt. Då vi lämnade anläggningen i Luleå så ledde Sverige klart med 5-2, men många matcher i olika årskullar och kön ospelade. Söndagen blir mot Finland
Så fort vi kom hemmavid så svidade jag om till cykelkostym och gav mig iväg på lite tjolahopp. Drog broarna runt ensam med linjecykel på årsbästa 43.30, rätt nöjd med tanke på gårdagens urladdning, dock så hade jag klart högre puls idag.
Uppmärksammade en snitsig solnedgång så jag skyndade hem på cykeln, greppade kameran och bilnyckeln och drog till Kanis där jag kutade uppför backen. Efter ca 40 meter i liftspåret hade jag tanken det här går ju finemang, efter 60 meter så kom jag knappt framåt p.g.a. all syra i benen. Lyckades dock kravla mig upp till halva backen där många kort knäpptes, det nedan var ett utav dom.
Det var ännu en dag på min semester, nu bara två veckor kvar!

mörkt tidigare och tidigare nu, tyvärr

2 kommentarer: