måndag 26 augusti 2013

Smittsamt

Orbea och Euskaltels mörka dag från gårdagens Vuelta verkar smitta av sig ändå upp hit till norra Sverige. Dagens träningspass blev en gammal klassiker broarna runt, men så här dåligt borde det inte gå, jag var likt Sanches och Anton helt under isen, inget som helst tryck i pedalerna, höll inte hela rundan ens utan fick totalt vika ner mig en stund innan brukte. Effekten visade samma tragiska händelse i siffror.

Sen då jag sitter och pustar i soffan så kommer jag på en liknelse som inte alls är en liknelse. Är man ute och löptränar och springer milen några minuter långsammare än normalt så reagerar då inte jag speciellt med några onda tankar om vad som gått snett, men så fort man kör aningens långsammare på en referensrunda med cykeln så är det helt katastrof. Märkligt skillnad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar