torsdag 15 augusti 2013

Lagtempo igen

Då mönstrade vi upp igen då för torsdags lagtempo. 7 st stod beredda i det strilande regnet idag, högst förväntansfulla, tänk vad "rätt" sorts träning kan locka, så här många är överlägset rekord på gemensam träning. Det måste hela tiden förnyas och mentalt aktiveras för att få deltagare på gemensamma träningar.

De hugade var Jag, Per, Riström, Engman som förra gången och med tillökning av Erik, Johnny och Boldrup, här skulle det slås rekord, det syntes i ögonen på samtliga.

Körningen vart helt annorlunda än förra gången då det mer blev ett jämt hårt tempo, nu blev effekten verkligen berg och dalbana och det är jag verkligen inte tränad för. Att gå max max för att sedan återhämta det är inte min melodi just nu, jag återhämtar inte. Fick slita lagomt bakom Per för att knappt ta sig om och dra i typ 5-15 sekunder, sen överleva Eriks förning och spurta järnet på Boldrups förning, sen fick jag andas lite lugnare i tre växlingar. Skall detta optimeras lite bättre så bör kanske ordningen blandas om lite och förningarna bli kortare, sen tror jag inte vi skall "offra" Eriks tid i spets på uppförsbackarna. Hur gick det då idag, jovars rekord blev det med över en minut, snittfart 42,6 km/h i blötan är väl ok, men ser man det till vad andra kan prestera helt själva så är det ju egentligen patetiskt långsamt, men vi är ju bara amatörer egentligen. Ska vi va ärliga med oss själva så är allt under 45 egentligen för långsamt.



Körde ett varv innan med Joel som uppvärmning för den segstartande gammelkroppen, det var då regnet började. Hem byta om alla kläder för att inte frysa ändan av sig. Kan säga att nu är tvättmaskinen full av dyblöta sandiga kläder. Imorrn blir det vilodag och lite golf i solskenet.

Dagens tid ja, den vart 36.55 enligt min Strava (kan säkert diffa ett par sekunder pga avsaknaden av tillförlitlighet)

2 kommentarer:

  1. Tycker det var ganska bra med tanke på 2rondeller + en korsning där farten sjönk till 20 knyck dessutom i spöregn utan sikt. Tror vi kan köra klart fortare med bra väder och kortare förningar.
    /Fredrik

    SvaraRadera
  2. Håller med till fullo, sen så ska vi inte spurta då vi drar som den starke Boldrup gjorde ett par gånger, men det kanske är svårt hålla tillbaka all effekt ibland :)

    SvaraRadera