tisdag 2 juli 2013

Rock bottom

Provade för första gången iår att grensla tempohojen, mest för att få ett formuppdatering efter förkylningseländet som besudlade min kropp i 4 veckor. En bra mätsticka är våran gamla klubbmil från tväråselet ner mot brukte. Värmde upp med några pulshöjare som brukligt samtidigt som justering av ny sadel och höjning av styre pga ovana vid liggande åkning.
Lite dricka och sen iväg, vände bort effekten som jag visste skulle bli pinsamt låg, den tänkte jag bara glutta på efteråt.
Måns, sadeln var helt ok, inte stor men liten, jag satt riktigt bra på den...och onödigt länge
Många långa tunga tankar och plågande andetag och med lite kräksmak i munnen senare så kom jag då äntligen fram till linjen som markerade 10km avverkade. Ingen blåst hade jag varken till hjälp eller otjänst, så förhållanden var rättvisa. Devisen att "vila sig i form" funkar härmed inte på nått sätt. Så pinsamt långsam har jag aldrig kört denna sträcka, inte ens med aluminium linjecykel utan tempopinnar. Så summa summarum med fullkittad tempohoj, dock med linje kläder och hjälm så blev den makabra tiden 16.06 och effekten låga 246w...blä är det enda jag kan sammanfatta det hela med...nu är det förhoppningsvis bara snabbare jag blir från med nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar