söndag 21 juli 2013

Full gas på ett distanspass

09.30 samlades 4 st starka cyklister och en lönnfet motionär vid badhuset. Målet för dagen i tyvärr lite blåsiga trippen var Långträsk och Norrskensgården för Lunch bestående av raggmunkar med fläsk. Vägen dit är nylagd senaste åren och är fin som en parkett, tyvärr för undertecknad så är resan dit grymt uppför, det tar som aldrig slut. Jag fick slita som ett djur och de andra bara gled ifrån samtalandes med varandra som den fikarunda det var, de fick vänta otaliga gånger på mig så fort det var ett litet motlut, en klar bekräftelse på att formen fortfarande är långt från forna dagar. Tänk att det ska så jäkla länge efter en förkylning.

Sist i kön hela dagen
Efter maten som serverades av en bakfull ägarinna, som varken kunde räkna eller bära fram maten utan missöden, hon lyckades tappa Christians extra stora portion i backen så träffade Röding en lycklig gubbe som han tydligen hade opererat axeln på. Han var glad som en lärka och följde oss ut och pratade fastän vi satt på cyklarna och rullade iväg.

Mums
Skål


Bekymrade över nått
Hemfärden, var inte lugnare den, var som ett enda långt tröskelpass på 90 minuter i kantvinden. Jag drog inte en meter men hade högst puls av alla, garanterat. Benen kändes perfekta, inte knorrade en enda gång, men kondisen sa stopp flera gånger, trotts detta bet jag mig fast hela tiden, men snöret var bräckligt många gånger. Tyvärr så slapp vi inte regnet, det blev en blötläggning innan vi var hemma, det gjorde dock inget för mig, jag var överhettat mest hela tiden.

Halvtid i Långträsk
Mycket bra pass, detta behövde jag till 100%. Till nästa gång hoppas jag fler fått höra rykten om detta trevliga pass och ansluter med oss, kan jag cykla med dessa snabba så kan alla det.
Nu varvar jag ner i soffan med Tennis från Båstad och British Open i Golf, där svensken Stenson just i skrivande stund är tvåa, men halva sista rundan kvar, tänk om han ska bli våran förste manlige Majorvinnare, skulle va grymt. Sen ikväll så avslutas TdF med ett kvällspass. Tur det är vilodag imorrn

Assos byxorna var perfekta, jag hade inte ont en sekund, bra skit, men dyra, det får det helt enkelt va värt. Totalt 12,7 mil i sadeln idag får va tillräcklig utvärdering, mycket längre än så cyklar jag sällan.

Provade slå mitt effektrekord på 5sek under rundans inledning (orkar inte ta i max längre än så), 1274w är nya rekordet, det sved i låren

1 kommentar:

  1. Din prestation var bäst!
    Att du orkade, det undan i lagtempot hemmåt trots motvinden!
    Bra kört Stefan!

    SvaraRadera