måndag 15 juli 2013

Baksidor stora som flodhästaschlen

Idag var en dag att träna. Så sa i vart fall mitt fina träningsprogram. Jag har följt det i princip slaviskt från det jag blev frisk. Det är väl inga jätteframsteg som gjorts hittils, men jag tar det steg för steg och då kan man inte gena i kurvorna. Medaljens baksida med program är att det väldigt sällan tar hänsyn till vädret. Snålblåst, regn och en grym temperatur av 9 grader gör nog så att Mathias skrattar läppen av sig om han bara visste vad den lönnfete galningen i Älvsbyn pysslat med ikväll.
Jag har ju försökt mig på träningsprogram tidigare, men då jag undermedvetet vet att det jag hittat på själv förmodligen mer eller mindre är obra därav att det blir "fail" redan pass två, ja kanske inte helt uppåt väggarna men i vart fall inte optimalt, och optimalt är nått jag måste ha då träningstid är mer och mer sällsynt numera. Men nu vet jag ju att killen liksom inte snackar rappakalja och då blir det mer motiverande att följa.

Tjoflöjt liksom

En annan baksida som dock borde ha tillhört en mycket större bak var "svettstopparen" som jag hade innanför kepsen idag. Den där lilla flärpen höll inte tätt länge i blötan och inte hade den vingar heller.
Welcome to the Djungle!

3 kommentarer:

  1. Ha,ha så där ska det se ut! Bygger hårdhet!
    /FR

    SvaraRadera
  2. Bra där!
    Så ska man se ut när man tagit sig vatten över huvudet ;-)

    SvaraRadera
  3. Kände mig rätt ohård Fredrik, jo Mats, tur att huden var vattentät

    SvaraRadera