lördag 1 juni 2013

Svampbob fyrkant på besök i Älvsbyn

4-kant serien fortsatte med race i Älvsbyn idag, en prestigelös träingsserie med mållinje utan nummerlappar. Syftet är att få bra träning och bli trött, sen får dom som vill tampas om att va först över en linje också. Loppen läggs så att man kan "gena" in i klungan igen vid lämpligt tillfälle om pulsen varit för hög för länge och snöret har brustit.
12 st tappra såg förväntansfulla ut idag, det skulle säkert kunna va med de dubbla abtalet om inte egen sjukdom och sub-9 träning infallit samtidigt, men nästa lopp i serien blir nog större klunga, om än 12 st är helt ok....De tappra fortsatte även en snackrunda på ca 7mil efter gemensam mat på byn, snacka om träningsvilla grabbar.
Nedan följer en del kort jag knäppt under de tillfällen jag kunde slita mig från tennisen som samtidigt pågick nästgårds i Lillberg. Många kort blev det och jag tror jag fick med de flesta flera gånger om, om än vissa var mer linslusar än andra. Malia mig på enklaste sätt om ni vill ha bilder, ni som jag tveksamt vet vem det är (jag har tyvärr inte 100% koll på vem som är vem) förklara vilken tröja och cykel ni hade så blir det enklare...lindbacks@alvsbyn.net

Per såg pigg ut innan start, och glad dessutom

Klungan samlad i vinden, Janne och Petter samtalar och skrattar lite..

Några försök till splittring

Alla slet, Mats chillade med lite Loranga

Trött Blom la sig i diket med de andra...blommorna

Johan Boldrup

Kent Nilsson

Mats Nygren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar