lördag 11 maj 2013

Ytterligare en Johan, Mallorca 2013 dag 8


Efter mer eller mindre avverkat två Johan så ansluter den siste med samma namn. Johan Sandström CK Sävast, längst av alla och med facit sen bravaderna ifjol även riktigt bra tränad. Cykeln den går liksom inte heller av för hackor, riktigt nice, svart med svarta deltaljer, stealthmode alá grande…snygg.

F117 look a like

Anders hade fått en släng av latmask, J Forsberg hade annat för sig, Fredrik vilade benen så det blev skribenten och den nyanlände som drog korta bergsrundan strax efter lunch.

Lite körning i Gallilea för att kolla benstatus på den grönklädde och precis som befarat och till stor glädje så hängde den före detta basketliraren med utan att ens andas genom munnen. Jag slet på rätt bra och la mig på för mig hyfsade 295w hela motlutet och Johan pratade mer eller mindre obesvärat hela tiden.

Vältrimmat ankare till VR 2013 Sub9
Es Grau blev gåbingo med massa cykelsnack. Fiket i Esporles, det till höger har härmed fått sina chanser, allt från perfekt ifjol till långsammare än en stafettläkare på lokal vårdcentral. Nu tar vi vänstra sidan nästa resa.
Nygrensbacken var jag lite fokuserad på, men rak motvind gav inga stora chanser till rekordtid, men jag har ju min effektmätare som facit. Öppnade med lite mellanmjölk och ökade eftersom. Johan hängde på rätt fint halva backen sen tjuvåktes det på rulle till ca 800m kvar då snöret gick. Jag gled inte på exakt samma tid som förra veckan, men med 30w högre effekt. Gynnsamma yttre förhållanden och rekordet har nog flugit all världens väg.
Man får som fel referenser här på ön, en kort runda är som dagens och den skrivs med 2h och 45 minuter, det motsvarar en riktigt lång runda hemmavid, och dessa är absolut inte 1200 stigmeter heller. Såg att jag dessutom enbart druckit bedömt 3dl under hela rundan, märkligt.

Gemensam middag ikväll, matvirtuosen Forsberg har bokat bord på okänt ställe klockan 18.30, hoppas på en fet köttbit med lite rosa inuti.

3 kommentarer:

  1. Stefan du glömde skriva att den snygga tysken är en kraschsäker CANYON. Kul att höra att Johan är i den fina formen som jag misstänkte sist vi cyklade ihop, han knäcker nog mina 44 minuter på Sa Calobra.. Hoppas Ni fick en god middag på nåt fint hak, det behöver du om ni ska palla en vecka till i det tempo du startat med. Hälsa alla // "Geten"

    SvaraRadera
  2. Vad brun Johan är. Hade han inte haft vita armvärmare hade det synts ännu mer.

    SvaraRadera
  3. Han är dessutom jäkligt smal om man tar av han dunvästen

    SvaraRadera