fredag 10 maj 2013

Tårta i Petra, Mallorca 2013 dag 7


Vi slappon av årsmodell -69 var för trötta på morgonkvisten för att starta 08.30 så vi kom iväg 09.10, Anders ville inte vänta på oss mesar så han drog själv på en egen runda, Johan hade ont i knät sen gårdagens monsterrunda och stod över dagen och Christian hade fortfarande ont i foten och i asfaltexemen och skulle dessutom med en tår i ögat måsta bege sig hemöver då hans vecka i cykelparadiset är över för denna gång. Jag är övertygad om att det blir minst två veckor nästa år.

Lite slappt är det...
Det blev en riktigt lugn runda på helt platta vägar från Santa Maria (vi körde bil dit, för att riktigt kalla oss lata cykelturister) till Petra där vi slog oss ner vid Magdalenas fik uppe i högra hörnet på torget. Hon kände klart igen oss cykeltokar från tidigare år och jag tror hon nästan kunde ställa fram jordgubbstårtan utan att vi behövt yttra ett ord av beställning. Som vanligt så smakade den helt superbt, hit ska vi fler gånger nästa vecka. Vi har bokat blåbärstårta till nästa besök.

Den ser väl riktigt god ut syrran?

Nöjd Fredrik i solen
Har inte lyckats sammanstråla med Christer Nilsson ännu men det kommer flera dagar. Johan S landar i natt för att avlösa CE som cykelsällskap med oss andra dårfinkar.
Sammanfattar första veckan med att jag är för fet för bergen i år, och har för lite trainer på bekostnad av vasaloppsträningen. Dock har jag aldrig cyklat så långt och hårt som denna gång, ca 60 mil mestadels i bergen är summan för 6 dagar i sadeln, benen känns helt ok ändå märkligt nog, det är bakdelen som knorrar mest. Fredrik tyckte ett besök på nått som typ hette Scandinavian Lethermen skulle råda bot på detta inför nästa år, men utan att egentligen veta så tror jag att jag avstår å det bestämdaste...

Puls knappast över hundra nån gång

6 kommentarer:

  1. Häääärligt! Där kom tårtan! :D

    SvaraRadera
  2. Ja vad ska man säga, ytterligare en dag haltande och avundsjuk på er gubbar.. Träffade Johan S på Kallax och han såg pigg och stark ut så jag hoppas han plågar er upp för Sa Calobra och Piggen en gång till. Här hemma regn och +3,4 men det känns som minus.. Elden sprakar i Tuulikivin. Ha det gott så hörs vi snart igen. //"Geten"

    SvaraRadera
  3. Alltså det här med att åka BIL till stigningarna... Njaee jag vet inte... ;-)

    SvaraRadera
  4. Vi åker bil tills vi har någon mil av lätt cykling kvar till fiken därefter cyklar vi till fiken i ca 20 km/h fikar i någon timme därefter lugnt tempo tillbaka till bilen.
    - Vi är ju fikacyklister inte träningsnarkomaner...
    /FR

    SvaraRadera
  5. Mats: Till skillnad från vissa träningsgalningar (ingen nämnd ingen glömd) så kör vi lugnt då vi kör lugnt...inga 80% på vilopassen :-) å då skippar vi allt som heter backar, därav biltransport, nice
    Men idag gick det fortare i backarna, Johan S i superform kan jag meddela

    SvaraRadera
  6. Fredrik: Ok, fikacykling då vet jag ;-)
    Stefan: Aha på så vis...

    SvaraRadera