fredag 31 maj 2013

Olämplig lämplig tidpunkt

Fick igår mitt träningsprogram från Aktivius då jag vann deras fototävling. Grymt bra pris, det ingick en fullständig testdag med Vo2, laktat, maxpuls osv osv, tackade dock nej till testerna då Göteborg ligger så pass avsides, men ett träningsprogram är inte fel. Fick ge Mathias en diger sammanställning hur "bra" (dålig) jag är, mina personliga värden och tid jag kan lägga på träning, allt för att göra programmet så personligt som möjligt.

Mycket text blir det
42 sidor information, och jag som hoppades träning skulle vara enkel, men jag antar att det blir svårare ju mindre tid för träning man kan avlägga (hur skulle annars Måns cykla så fort). Jag har inte satt mig in i detalj på träningsprogrammet och det blir kanske svårt att följa det men jag skall göra ett försök, men då vi redan nu är inne i sommarn så blir det nog mer rättvist att göra ett seriöst försök inför nästa säsong.

Full av tillförsikt gick jag ock la mig igår, vaknade till misär av att jag hade grymt ont i halsen, så där gick den motivationen och stundande grymma träningshelgen med resterande norrbottenscyklister åt helsefyr. Men jag fick i vart fall bekräftelse på varför vilopulsen senaste dagarna varit 60-65 istället för 46-52.

Men vad gör man, bara gilla läget, men tajmingen var så dålig den bara kunde bli. Får lägga mig i solen och sabotera cykelbrännan med mer jämnfördelad stekning istället. Kanske läsa en bok.

Nog hade detta varit skönare än att ligga och ha ont i halsen

Varmt och skönt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar