onsdag 24 april 2013

Det går saktare och saktare

Gasade på Brännbergsrundan idag igen, mera hårdhet eftersträvas så man slipper ligga i fosterställning och gråta halvvägs upp på Soller om knappa 2 veckor. Pulsen gick fint upp och jag upplevde att jag kunde trycka på mer än de förra rundorna. Men tiden skvallrade om annat, det gick om möjligt ännu långsammare än senaste gången. Nu är "the bottom nådd", jag hoppas verkligen trenden vänder och proppen går ur och det lossnar snart annars blir jag orolig på riktigt.

38,2km enligt google maps, (glömde kolla i min Garmin)

10 kommentarer:

  1. Vad hade du för tid?
    /Fredrik

    SvaraRadera
  2. Fredrik han mörkar ;-) han har säkert snart kört under timmen !!

    SvaraRadera
  3. Stefan, det blir bättre då det blir sommar och sol och kortärmat med kortbyxor, då fixar vi timmen ;-)

    SvaraRadera
  4. Fredrik: 75 min och några sekunder...det saknas en del
    Christian: Det ser mörkt ut, inget annat, och nu då du vet sträckan antar jag att du just kört den...vad blev din tid?

    ...och timmen känns VÄLDIGT långt bort, förmodligen ouppnåeligt

    SvaraRadera
  5. Premiär idag ute sen GC, förkylning har gjort sitt på formen märkte jag.. Gubben körde i blåsten på 70 minuter men var rejält slut, dessa jävla kläder gör ju att man känner sig som en Michelin gubbe. Jag tror vi fixar 59 min i sommar, eller rättare sagt jag vet att du kommer göra det ;-) Var förbi dig kring 19.30 men ingen hemma... Lördag kör vi sub 9 gänget till Långträsk sen är jag sugen om du ska ut, hör bara av dig.

    SvaraRadera
  6. Ja om du inte har form nu och har varit förkyld och kör på 70min, då kommer jag då inte dra en meter på mallis, det får du göra....!! Punkt!

    Jag körde som sagt på 75, det är typ 3 km efter dig. Att klara det på 59, inte en chans i h-vetet, tränat hälften mot ifjol, så jag tror att under inte kommer ske på nått sätt, är glad och nöjd om jag kommer på 69

    Nä inte hemma, jag var på tennis som vanligt, och det är jag i helgen dessutom, HELA helgen, så nått cykling blir det inte tal om förrän tidigast tisdag nästa gång (jobbar mån)

    SvaraRadera
  7. Vem ska dra på Mallis, jag har ju vart sjuk minst 7v i vinter, Anders har inte tränat på 3 år och har dessutom varit dödssjuk sedan i augusti, Christian är en gammal michelin gubbe och du Stefan har ju tränat hälften av vad du gjorde förra året(som även då var oerhört lite, inga cykelpass före vasaloppet, sjuk hela hösten och tillbringar helgerna på tennisbanan. Sen har du ju själv konstaterat att vi andra kommer att få vänte på dig under våra eskapader runt ön samt att din ansträngning är som plockfrukt för oss andra, hur lång tid tror du våra rundor kommer att ta i år? 7-8 tim för 5 mil, pugen kan vi inte ens köra då den rundan kommer att ta ett par dagar minst, vi kanske fixar den med hotellövernattning i Soller? Nä vi får väl lita på att Johan Forsberg får dra oss runt ön, han är visserligen nybörjare men han har i alla fall pendlat till jobbet senaste veckorna.
    /Fredrik

    SvaraRadera
  8. Hahahaha, det var rätt kul ju Fredrik, hahaha, (men ganska sann tyvärr)

    Jag var nog rätt nöjd med träningstiden före Vätternrundan, men att leva på gamla meriter och kulmage är ingen hit. Måste man boka hotellövernattningarna redan nu eller är det ledigt i Soller tror du... :-)

    Tennis, tennis tennis, är så mycket matcher nu i helgen så vi drar husvagnen till Piteå för att inte köra slut på diesellagret i norra sverige

    Kan vi inte enbart köra 4*4min på platten åsså chillar vi vid poolen sen, 4*4 kan jag nog fixa med rätt bra effektsiffror.

    ...eller så får Johan dra, med CE som stand in...Röding, om du läser...vi saknar dig redan... :-)

    SvaraRadera
  9. Fredrik !! ;-) Vad månne detta bliva.. längtar till övernattningen i Soller, har dom massage där också ?

    SvaraRadera