onsdag 27 mars 2013

Vårpremiär 2013

På väg hem från jobbet så var jag som vanligt gladare än då jag är på väg till jobbet, stålande sol torra vägbanor nästan överallt, så jag övervann tröttheten efter ett jobb dygn och svidade om till träningskostym, slet åt mig en lämplig cykel med 23mm sommardäck och klev ut ur vinter idet.

Ser fel ut...
Problemen hopades redan vid start då kvarteret fortfarande hade vinterskrud så det blev fotpromenad i 100m innan det svarta guldet uppenbarade sig.
Drog iväg på min standard premiär rutt, dvs upp till Visträsk och tillbaka, så där lagom sväng.

Bara hälften kvar då
Klämde på så där njutbart och rullade in på 40km asfalt efter ca 1h12 minuter vilket borde innebära kring 33 km/h i snitt. Pulsen var moderat på 75% i medlet, så där perfekt för en rookie runda.

Nu är 2013 officiellt igång, tack för det...


4 kommentarer:

  1. Ser härligt ut, var det helt isfritt?
    /Fredrik

    SvaraRadera
  2. Nej inte helt, efter påskhelgen gissningsvis

    SvaraRadera
  3. Blev så inspirerad av dig så jag gjorde min smaldäckspremiär idag.

    SvaraRadera
  4. Härligt Måns, men jag ser ingen rapport

    SvaraRadera