tisdag 5 februari 2013

Måns blev diskad

I vanliga fall då jag drömmer på natten är det alltid en actiondröm av nått slag...men inatt så drömde jag cykeltävling. Jag var inte med själv utan var fotograf på tävlingen. Måns dominerade loppet totalt och gick i mål som överlägsen segrare, men blev diskad. SCF gick in med hårdhandskarna och plockade bort segraren från resultatlistan, motivet var att Måns hade haft en GoPro kamera monterad på styret och det fick man absolut inte ha. Den vanligtvis så glade Måns var alla annat än på strålande humör, det rök ur öronen och han var så arg att alla tog betäckning runt om han snarlikt då Prosit håller på att nysa i Disneys film om Snövit. Då vaknade jag kallsvettig...och då vet jag inte om det berodde på att jag drömde cykel eller om det var Måns fel...


På tal om snövit, så var det grymt snöigt ute, hade tänkt åka skidor i morse, men det fanns inget spår uppdraget så jag tog en 2013 års premiärtur på skotern istället. Satan i gatan vad det var mjukt, ingen bärighet alls i snön, vart som ett träningspass innan jag kom hem. Ingen fastkörning, men nog var det allt nära ett par gånger.

Kors i taket vad snö

2 kommentarer:

  1. Ha ha! Du borde ha fattat att det var en dröm redan då du sov eftersom jag vann. Att jag ska vara först över linjen i ett linjelopp kräver nog att det är typ ingen annan med. Kass uppför och segelbåtsspurt främjar inte vinststatistiken. Men OM jag nu råkat vinna och blir diskad då hade jag blivit sur!

    SvaraRadera
  2. Du kommer likafullt bli grym till sommarn, hade tänkt ta ditt hjul tills 200m kvar (förmodligen är det en utopi) å sen tacka för kaffet och spurta. Sen antar jag att alla andra är långt före över linjen ändå, men det låter som en plan...

    SvaraRadera