lördag 9 februari 2013

Man blir fartblind

Är ju som om man kör bil och successivt ökar upp till 200km/h, sen då man går tillbaka till 90km/h då känns det så sakta att man i princip kan kliva av i farten.
Därav tror jag man inte reagerade/reagerar på dopingstinna åkare som åkte fort och åker fort, för alla gjorde det mer eller mindre. För man har knappt någon ren att jämföra med, det är ingen som åker i 90 alla kör i 200
Läste Vaccis blogg och såg denna film, det är ju helt sanslöst nu då man har lite distans till farten, jag tänkte inte alls på detta då jag glodde på det LIVE i sommarvärmen 2007, men för fan dom spurtar ju i princip halva backen. Rena...haha NEJ!


Jag erkänner, jag njöt av detta då, omänskliga och grymma är nått som attraherar åskådare, men då man får lite mer distans och erfarenhet i livet så uppskattar man inte detta nått mer. Tyvärr så finns det folk som är blåögda och vägrar inse, samt att våra yngre generationer inte ännu har fått sin "bägare" att rinna över så där finns intresset ännu kvar, alltså intresset att tro på sin sport.
Läst att Björndalen tycker att all sport är rutten nu för tiden, hans bägare är tydligen också full.
Glimtade att Lejonkungen ligger risigt till nu, är jag förvånad...inte det minsta.

Jag som brukade slå på Eurosport då jag cyklade i garaget, det är en svunnen tid, nu tänkte jag ge mig ut i garaget (är för kallt för skidåkning idag) och göra som en klok man som många av oss känner, helt enkelt stirra in i ett kvisthål under passet...du är så klok Erik (men åter igen, Opel...seriöst! men även solen har fläckar har jag hört)
Ciao...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar