måndag 11 februari 2013

Håll till höger

Då nu termometern steg till -13 så vart det trängsel i spåret igår, fullt med galningar som slipar formen för både det ena och det andra. Skönt med sällskap, de kom och gick medans jag fortsatte. Inspirerande att åka om folk på löpande band, synd bara att dom inte kan hålla sig lite vid sidan om då man kommer ångandes, ingen bryr sig ett skvatt, jo förresten en klev ur och undrade om jag ville om?!, hade lust att svara "nä jag är nöjd med att åka ikapp dubbelt så fort och numera vilja haka på din fart!!", men jag är ju så uppfostrad att jag tackar för kaffet istället och ökar. Inte en enda fick dock nöjet att passera undertecknad...nice dag på ett par skidor, räknade ihop ca 35km, hade inte tid med mer tyvärr...så jag får vara nöjd med det lilla.

2 kommentarer:

  1. "Ur spår-kommandot" verkar vara förpassat till det förgångna. Å andra sidan är jag så försynt att jag ännu inte vågat ropa. Här får man vackert kliva ur spåret och runda den åkare man just hunnit i fatt. Undrar om det har med skejtytans existens att göra. Denna fina yta vid sidan av språret som finns nu men som inte fanns förr. Ett snabbt kliv åt sidan och nåt skejtskär, alternativt kraftfullt stavtag och man är förbi. Men nån respekt för att man åker fortare det för man alltså inte med sig. :-) Som så ofta slår vi alltså fast: Det var bättre förr!

    SvaraRadera
  2. Helt klart bättre förr, då behövde man inte låsa cykeln heller, eller rättare sagt det fanns inte ens lås på cyklarna...

    SvaraRadera