fredag 4 januari 2013

Trist, tristare, Triss

Undras när jag får börja ta i på riktigt? Ohyran vägrar släppa greppet om min åldrande kropp, har provat mig på lite spridda skurar av träning men inget med att ta i. Liknas mer att tralla runt och lukta på blommorna, synd bara att blommorna är stelfrusna. Fortsätter det så här lite till så blir vasaloppet en plåga, mallis en flopp och sommaren ...ja den skiter jag i redan nu, men det var iofs planen sen tidigare.
Det som är mest trist är att inte kunna röra på sig, fattar inte hur dom som med alla medel undviker i det längsta att träna och hellre sitter och jäser framför desperate huswifes med chips och bättrar på bukfettet till bristningsgränsen. Man behöver ju inte späka sig med intervaller och tokträning, men röra sig för att må gott kan väl alla tycka vore smart liksom...nåja jag fortsätter vänta på att bli helt frisk, plötsligt händer det...

2 kommentarer:

  1. Va?? Inte bra än heller... Va jobbigt!!!
    Nu har frun min insjuknat i nån sort förkylning för första gången på massor med år, hon är rejält utslagen... :-( Återstår att se om jag klarar mig från skiiten...

    SvaraRadera
  2. Sjukt jobbigt, inte nog bra för att ta i hårt, kör på lite jättelungt bara för att inte helt förfalla, men att våga ta i, nej det får vänta och vänta och vänta ser det ut som...
    Hoppas du slipper förkylningen för annars får du inte cykla nåt mer förrän...mars typ

    SvaraRadera