fredag 4 januari 2013

Traktorbyte

Så var det då äntligen bestämt, nyare och större bil införskaffat efter långt letande. Våran V50 diesel sparbössa (V50 DRIVe) skall säljas med en tår i ögat till förmån för en V70. Jag ville egentligen inte byta bil då jag är toknöjd med denna, går skönt och billigt och utan problem. Men ungarna som växer som ogräs och snart är 190cm hela bunten knorrar i baksätet.
Är det nån läsare som vill införskaffa en riktigt välskött och fin bil till helt rätt pris så finns möjligheten en vecka. Bilen bytes in 2012-01-11 på förmiddagen så passa på innan det är för sent.

 
Årmodell 2009 (sent uttagen)
Mil: 8100
Låg skatt 1100 kr/år
Jag snittar 0.43-0.47 l/mil blandad körning och har kört den som lägst på 0.38
Sommar och Vinterdäck, alla på alufälg
Motor och kupevärmare
Dieselvärmare med tidur
Givetvis fullservad och senaste servicen gjordes för 2 veckor sedan

(Om ni vill läsa mer så finns annons på blocket)

Endast två ägare, (Piteå och nu Älvsbyn)



Ni som känner mig vet att bilen är pedantskött och finns inte en skråma på varken in eller utvändigt och är endast handtvättad. Priset har jag satt rimligt och det är faktiskt dessutom lägst i hela Norr & Västerbotten. Jag vill ha 144.000:- men vid en smidig och enkel affär så kan vi bryta arm om priset.
Först till kvarn gäller


Tränat nått då, nej inte det, kanske lite lätt imorrn om det vill sig väl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar