torsdag 17 januari 2013

Lurat, rejält lurad

Jag som fick en förhoppning att jag snabbt och smärtfritt åter kommit i slag fick sanningen i vitögat idag. Första åttan på 290 gick astungt, andra klara jag precis, tredje var inte ens nära, trotts jag tog i som en blåräv på flykt. Två minuter in på den så gav PT upp, ingen effekt alls och där gav även jag upp, totalt slut.
Nu förstår jag glädjesiffrorna från förra passet. Effektmätaren är inte pålitlig då batterierna är på sluttampen.
Nåväl jag fick ta i, det var väl grundtanken...

2 kommentarer:

  1. Så länge den visar watt så mäter den nog korrekt,
    När batteriet tar slut så känner ej mätaren av navet, mina batterier har tagit slut flera gånger, och få slutar mätaren plötsligt att visa effekten, watten har då verkat stämma alldeles utmärkt, fram tills att den ej mäter alls.
    /FR

    SvaraRadera
  2. Det här är blott andra gången mina batterier tar slut, och då skall det även påpekas att de batterier som satt i nu monterades i för drygt ett år sedan med ett bäst före datum som gick ut för 10 år sedan (hittat i en bra ha låda hemma), så med det vill jag ironiskt påvisa att du nöter mer på ditt PT än vad jag gör ;-)
    Sen håller jag inte med om att det var stabilt fram till dess död, jag fick toköka effekten på trainern under intervallerna för att kompensera att effekten föll på PT eftersom, sen fick jag helt plötsligt tokminska dessutom...så stabil var den inte helt...men nu är den stabilt noll dock
    Krya på dig, lider med dig...

    SvaraRadera