tisdag 8 januari 2013

Knäppt

Så har jag plåtat lite med underverket. Den funkar exemplariskt och finesserna som jag ej har provat ännu är många. Som lök på laxen så anlände min nya skor, köpta av Andreas Linden, så praktiskt att vi har samma storlek, så praktiskt att han är sponsrad av annat märke numera och så praktiskt att priset var helt rätt, helt nya och svinaktigt lätta skor. Nått för rekordförsöket på Randa, tänk så praktiskt det vore om kroppen svarade som jag ville, men vad är att vänta efter över drygt 1/12 dels år borta från träning, någonstans måste det ju märkas mer än på fettansamlingarna runt isterbuken. Praktiskt om man skall vara strandsatt på en öde ö, men ack så opraktiskt vid serpentinsvängar i uppförsbacke.


Cyklingen igår då, ja jo inte var det ju som fornstora då ärat ditt namn flög över jorden, men  nu då för första gången sen 3:e december jag inte hade ont i halsen då jag vaknade så gick det lite bättre. Så kanske det har gett sig totalt nu, stackars er som har plågan kvar, eller ska det va så orättvist att ni blåmesar klarar er?!

6 kommentarer:

  1. Här har den närsynta bofinken knut fått som han vill... :-) En månad till... utan förkylning!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänta bara då pesten slär till, du har ju fått in ohyran innanför husets väggar vet jag...

      Radera
  2. Mmm! Det lutar åt att hon har lunginflammation så nu går hon på antibiotika och enl läkaren så smittar det... Ehhh! Men jag är starkare än somliga tror... ;-)

    SvaraRadera
  3. Snygga Skor.
    Vad gäller din träning: Hur det än är kommer du att vara starkare än flertalet andra åkare under nästa år.
    Flera som kör mycket intervaller under denna period blir "Julstjärnor", de pikar redan nu, vilket inte kan vara bra för en norrländsk cyklist. SÅ du ska se nog hinner du komma iform innan sommaren.

    Detta är trygg läsning.
    http://www.trainingbible.com/joesblog/2008/12/simplified-base-bicycle-training.html

    En kort film där första frågan handlar om hur snabbt man tappar ork, och hur man bäst tränar upp den igen.

    SvaraRadera
  4. Rackarns missade att posta länken till fimlen, här kommer den:
    http://www.youtube.com/watch?v=plXhg9oCqG8

    SvaraRadera
  5. Skorna satt som gjutna, har sneglat på dessa nått år och flax att han sålde just sånna då i rätt storlek dessutom...
    Men Kent, tänk om dom inte har peakat som julstjärnor, utan blir ännu bättre...sen är jag inte så intresserad av sommarens bravader, jag har inget mål och ingen större tanke på cykla fort har som gett upp 2013 redan, mer åka skidor "fort" och det är väldigt snart.

    Intressant och imponerande som vanligt att du är så påläst och har kolla på allt möjligt, ska kiak på filmen då jag kommer hem (är på jobbet med internet som på 1980 talet)

    SvaraRadera