fredag 18 januari 2013

Inte en sekund försent

Såg just klart 1:a delen av intervjun med Lance Armstark. Raka frågor med klara svar. Inga politikersvar som svävar bort utan klart och tydligt, ja eller nej, går inte misstolka. Dopad, ja det visste vi nog de flesta utav oss, dopad varje år, ja det anade man nog också. Vinna till varje pris ja absolut. Förneka det in i det sista, självklart. Men det som förundrade mig mest var ändå att han fortfarande är så pass inne i bubblan att han ser sig själv som vinnare, han fuskade inte för fusk var som han själv sa "ha fördelar som inte de andra har". Skrämmande tanke som jag faktiskt tror de flesta som dopat sig är insnöade på. Han verkar ångra sin comeback, för som han säger själv att han förmodligen inte blivit påkommen om han inte återuppstått till klungan 2009, han ville inte komma ut med detta, han ville stå som vinnare i böckerna, men nu har bägaren runnit över så då var det bara krypa till korset.
Rakryggat dock att inte kasta ur sig en massa namn utan ta fallet helt själv, visst namn kom upp under intervjun men det är nog oundvikligt, men hans rygg har inte varit så rakryggad på länge så det var väl dags, inte konstigt han har en puckel där bak i tempoposition. Han kunde inte säga att alla varit dopade under den tiden, kunde nämna minst 5 personer som inte var det. 5! av 200, nu kanske siffran var större än så, men 5...hjueda mig.
Blir intressant följa nästa del, jag trodde absolut inte att samtalet skulle bli så personligt och detaljerat innan jag började titta så jag är glatt överraskad.
Vinnare före honom som vunnit touren clean, nja. Kanske inte att det är min sak att avgöra, men nog börjar jag tvivla starkt om det finns någon som vunnit ren, kanske nån, men vem då?

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte inte ngt nytt kom fram, typisk amerikansk regisserat trams, bättre att begrava hela den här trista epoken inom cykelsporten och se framåt, cyklingen har förmodligen aldrig varit så ren som nu med bättre,fler tester samt biological passport mm,
    Jag gissar att samtliga vinnare sedan 2010 varit rena, även fakta såsom tider ,watt mm stödjer detta,
    Men jag håller med dig före 2010 verkar det tveksamt
    Förmodligen är tidsepoken vi ser nu den enda hyfsat rena inom cykelsportens historia.
    FR (från sjuksängen)

    SvaraRadera
  2. Dopad var han som ALLA andra. Han vann 7 tourer, det kan ingen annan ta ifrån han. Den som inte tror att ALLA inte var dopade är ju bara korkad..

    SvaraRadera
  3. Han vann INGEN tour, helt enligt reglerna, men du har säkert rätt att alla var dopade, därav att det inte blev någon segrare alls...

    SvaraRadera