lördag 19 januari 2013

Arcus och skidor

 
Spända av förväntan
Fredagen blev Arcus efter en del velande om jag skulle dit eller inte. Hade inte stora förhoppningar med tanke på form och sjukdom. Men jag blev gladd överraskad då jag nästan hängde med båda 20 minutersintervallerna på rulle bakom dom snabba. Fick slita ont då hornen växte på mina medcyklande då de helt plötsligt ökade farten. På slutet av andra fick Per nog bakom Måns då det var 3 minuter kvar så jag fick täppa en lucka med en spurt så pulsen rusa från 91% till 98% och ett varv senare så var det över. Men ett steg i rätt riktning helt klart.
Många starka idag, Petter & Måns verkade outtröttliga men Kent ville hela tiden öka likafullt, i vart fall så ropade han det med jämna mellanrum och tryckte på, jobbig kille...
Totalt kring 20st, många för mig helt okända. Lördagens nattpass (morgon) var tydligen 30st på plats, låter lite farligt då jag upplevde 20st fullt tillräckligt.

Några röda på plats, härligt
Lördagen tillbringade jag i skidspåret inför annalkande Vasaloppet, 40km var målet och jag landade på drygt det. Perfekt komfortfart för att inte förta sig. Stakade bedömt 90% av tiden vilket kändes klockrent, det märks ändå att ett par pass på stakmaskinen gett resultat.

Bara drygt hälften kvar då...
Imorrn jobb och ingen träning

1 kommentar: