lördag 12 januari 2013

Äntligen ett ordentligt försök

Första gången på 39 dagar så tog jag i vad jag hade igår. Satsade på en Per favorit dvs 5st 8 minutare med 2 minuters vila.
Värmde upp med 10 minuters lallande och sen så satte jag av, och även med insikt på att jag skulle ta ut mig från första åttan och inte hålla alla på jämn nivå utan mer köra på vad pulsen klarade av, men inte för högt så jag gick över syran...krånglig förklaring men orkar ni läsa meningen igen så hajar ni säkert.
1:a 280w (PowerTap, redovisar bara PT, inget annat krafs watt), slutadet på 90% HR
2:a 270w - 90%Hr
3:e 260w - 89% HR
4:e 250w - 88% HR
5:e 250w - 90% HR
Så gott detta skulle va på en solig varm altan.


Inte bra på nått sätt men man får nog vara nöjd med detta än så länge med tanke på långa frånvaron från att kunna ta i. Hoppas bara inte på ett bakslag på förkylningsrester imorrn bara.
Eva kom in i garaget med lite julprylar hon höll på städa bort, det var mitt i 2:a åttan, "håller du på att dö" kommentaren gjorde det inte lättare på nått sätt.

Sorry Nygren jag glömde köra in Tacx 4.0 innan, så utvärderingen på det får jag ta nästa pass.

3 kommentarer:

  1. Brukar du brassa på med kortare intervaller någongång. Typ treor eller fyror?

    SvaraRadera
  2. Ja jo men jag är inte ett intervallfreek (och inte så mycket jakt efter resultat som vissa andra )så det blir inte så ofta. Sen så har jag dålig koll på vad de olika typerna av intervallerna ger egentligen. Kör mest 4*4, 5*8 eller 2*20 mest för variationen, ingen baktanke på vad som ger vad egentligen.
    Men Mats du får gärna förklara i korthet vad de olika intervallerna ger enligt dig, gärna med info på hur högt man ska gå i puls också (då våra effektsiffror är så olika är det lättare med puls jämförelse)

    SvaraRadera